Dit platform van Amoena doorbreekt taboes rond borstkanker
Amoena lanceert een online platform dat vrouwen informeert en ondersteunt, tijdens en na borstkanker.
Omgaan met de diagnose, taboes rond intimiteit, en het leven na borstkanker. Op Google vind je veel uiteenlopende informatie over de ziekte en juist dat maakt het zo moeilijk om er een weg in te vinden. In borstkankermaand oktober lanceert Amoena - specialist in lingerie, kledij en prothesen voor vrouwen met borstkanker – daarom ‘De Dag Waarop’: een online platform dat al die informatie centraliseert en overzichtelijk maakt. En waar vrouwen ook antwoorden krijgen op vragen die ze misschien niet goed durven te stellen.
Weg met taboes
Er is veel informatie over borstkanker beschikbaar, maar tegelijk zijn er nog altijd veel taboes rond. Hoe vertel je het slechte nieuws bijvoorbeeld aan je familie, hoe ga je om met haarverlies, maar ook: op welke manier beïnvloedt de ziekte - en de behandeling - je seksleven? Op deze en vele andere vragen biedt De Dag Waarop een antwoord. Die antwoorden beperken zich niet alleen tot informatie van experts, maar hebben ook aandacht voor echte, persoonlijke ervaringen.
Real-life ervaringen gedeeld
De Dag Waarop brengt niet alleen artikels met achtergrondinfo voor vrouwen met borstkanker, maar focust ook op real-life ervaringen. Al die info wordt gegroepeerd onder vier rubrieken, die telkens staan voor een bepaalde fase in de ziekte: diagnose, behandeling, herstel en leven. Zo vinden vrouwen makkelijk de informatie terug die voor hen relevant is.
Het platform werd bovendien ontwikkeld in nauwe samenwerking met twee vrouwen die zelf borstkanker hebben gehad, Anne en Elian. Op de website vertellen ze hun persoonlijke verhaal in de vorm van een video-interview. Door hun ervaringen te delen, willen ze andere vrouwen een hart onder de riem steken en inspireren hun eigen verhaal te vertellen. Anne: “Als vrijwilligster bij een lotgenotengroep bezocht ik vrouwen in het ziekenhuis. Ik wilde hen op die manier, en ook door nu mijn verhaal te delen, vooral de hoop geven dat er leven is na borstkanker.” Zo biedt het platform niet alleen informatieve ondersteuning, maar wil het vrouwen ook mentaal en emotioneel ondersteunen.
De Dag Waarop: een positieve insteek
De naam van het platform – De Dag Waarop – kan elke vrouw op haar eigen manier invullen. De dag waarop je de diagnose borstkanker kreeg, je geopereerd werd, of je behandeling startte. Maar ook: de dag waarop je haar terug begon te groeien of je opnieuw mooie lingerie kon dragen. Naast intense en soms pijnlijke verhalen is er dus ook aandacht voor positieve of zelfs ronduit grappige verhalen. Eén vrouw vertelt bijvoorbeeld op een grappige manier over haar vele mislukte pogingen om een hoofdsjaal te knopen. En een andere legt uit hoe ze haar hoogtevrees overwon door na haar herstel te gaan skydiven. Met die positieve insteek wil het platform vrouwen de kracht geven om met hun diagnose, de behandeling en het leven na kanker om te gaan.
Lingeriemerk Amoena
Al meer dan 40 jaar ontwerpt en produceert Amoena lingerie, badmode, kleding, borstprothesen en bijhorende producten die borstsymmetrie helpen realiseren, voor vrouwen met en zonder borstkanker. Het bedrijf heeft een duidelijke missie: vrouwen ondersteunen tijdens borstkanker en hen helpen om na de behandeling hun zelfvertrouwen te herwinnen.
In deze winkels kan je het merk vinden. Bij twijfel over voorraad, bel even naar je lingeriewinkel.
Schrijf je in op de nieuwsbrief
Wil je graag op de hoogte blijven van de recentste trends en het nieuws uit de lingeriewereld? Schrijf je snel in op onze nieuwsbrief!