Trend: goed voelen voelt goed!

Mentale gezondheid, je goed voelen in je vel, het zijn thema’s die dit jaar én de komende jaren enorm veel belangstelling zullen krijgen. En net omdat lingerie letterlijk zo dicht tegen ons vel zit, speelt het een enorm grote rol binnen deze trend.

We zien dat ook heel veel kleuren terugkomen die ons rust bieden, die comfort en vertrouwdheid uitstralen. Dat cocoon-gevoel van heerlijk in een zachte sofa te kunnen neervlijen met een tas thee en een goed boek, dàt is een gevoel dat we massaal nastreven, nu in het verdere 2022, maar ook in de jaren die volgen.

Tactiliteit speelt een heel grote rol bij de mentale prikkels die we ervaren bij aanraking. Zachte stoffen als zijde en satijn, maar ook stoffen met reliëf en jacquards beantwoorden aan die nood.

De coronapandemie heeft ons massaal aan de homewear gekluisterd, en hoewel we het plezier van ‘opkleden’ opnieuw zullen herontdekken, is dat comfort van een zalige loungebroek of een naadloze top iets wat we niet zomaar zullen loslaten.

We zien deze trend vooral opduiken bij Generatie Z, de jonge generatie die niet is opgegroeid met de associatie tussen lingerie en seks. Zij kopen en dragen lingerie voor zichzelf, en niet voor iemand anders. Een enorme shift in de markt van ondergoed en homewear!

Hilde Francq van trendstudio Francq Colors bundelde voor Lingerienet dé lingerietrends voor herfst/winter 2023. Dit artikel is er één van. Lees hier meer over een andere grote trend waarover zij voor ons schreef.