Emily ging haar droom achterna en opende haar eigen lingeriezaak

    Emily Soens staat sinds kort met volle overgave in haar eigen lingerieboetiek in Rumbeke, die de naam Molto Bella draagt. Hoe die droom realiteit werd, vertelt ze ons hier.

    Waarom ben je met de winkel gestart?

    "Zelf was ik vroeger vaste klant bij een lingeriewinkel, namelijk Charmes in Hooglede. Een groot jaar terug stopte die zaak echter en werd hij overgenomen. Ik vond dit heel erg jammer, want als je naar een lingeriewinkel gaat, zoek je natuurlijk het vertrouwen in de verkoopster en ga je een band aan met de winkel en het personeel. Wanneer ik het nieuws hoorde, kwam ik thuis en zei ik al lachend tegen mijn mama: “‘Ik zou zelf beter een lingeriezaak starten, dan moet ik nooit meer van winkel veranderen!”. Mijn mama antwoordde dat ze daar eigenlijk zelf ook al aan had gedacht.

    Ik was toen 19, vrij jong om al een zaak te starten. Maar waarom ook niet? Ik heb nog geen gezin, geen huis dat ik moet afbetalen, geen extra zorgen dus. Ik heb altijd al gedroomd van een eigen boetiekje. Voorheen werkte ik in de vrouwenboetiek “YAYA” in Roeselare stad, waar men kledij, decoratie en juweeltjes verkoopt. Hier had ik al een pak ervaring opgedaan! Dus zijn mijn mama en ik van start gegaan met alle voorbereidingen, om de winkel te kunnen starten. Het is niet allemaal zo eenvoudig verlopen, maar we zijn er geraakt ;-)."

    Wat maakt je winkel speciaal ten opzichte van andere winkels?

    “Samen met de architecte Elien Mol, hebben we gezocht naar een compleet andere inrichting dan in een typische lingeriewinkel. Ik wou geen strakke, simpele witte blokken en kasten, maar ik wilde meer een “wauw-effect” creëren. Ik legde mijn plan uit aan de architecte en we kwamen uit bij een Scandinavische look, maar met warmere tinten en een huiselijke sfeer. Dat is wat ik belangrijk vind, dat een klant die binnenkomt zich meteen op zijn/haar gemak voelt.

    Waarom moet men zeker eens langskomen in je winkel?

    “Mijn service beschrijf ik simpelweg als ‘open’: ik begroet vriendelijk mijn klanten, zoals in de meeste speciaalzaken, veronderstel ik. Ik laat ze even rondkijken als ze dit wensen of help hen meteen. Ik bied hen een koffie aan en ga een babbeltje slaan. Ik probeer mijn klanten wat te behandelen alsof het familie is. Ik ben toch wel een “babbelgat”, dus open zijn naar de mensen is zeker geen probleem voor mij ;-). 

    Mijn etalage is zo ontworpen dat niet alles is afgesloten van de winkel, maar hij is ook niet volledig open. Dan blijft de klant nog wat nieuwsgierig hé ;-). Wat ik regelmatig hoor van mensen is: “het zag er een hele mooie winkel uit, dus ik wilde zeker eens langskomen!”. Wel leuk om te horen dat dit al een invloed heeft op hen. 

    Waarmee iedereen zeker ook gediend is, is de koffie of een ander drankje dat er wordt aangeboden. Er is een koffiehoekje voorzien, met tijdschriften voor vrouwen, mannen en kleurboekjes voor de kindjes. Dus na het passen zitten wij even gezellig in de sofa en kan er nagedacht worden over welk setje ze nu toch het mooist vonden.”

    Dankjewel Emily, voor je enthousiaste en inspirerende verhaal!

    Eens langsgaan bij Molto Bella? Hier vind je de contactgegevens. Verkrijgbare merken zijn Selmark, Louisa Bracq, Simone Pérèle, Baldessarini, Homeboy, Barandi, Oroblu, Spanx en Freya.

    Categorieën: